Evropa

Bukurešť 2016

Jo a vypadám snad jako Rumun? Když se mě snažili ptát na cestu nějací Italové, tak hned pochopili, že nejsem zdejší. Ale že se mne na cestu bude snažit ptát i závozník z rumunského náklaďáku...

Istanbul 2015

Několik fotografií z 6 denní návštěvy Istanbulu v lednu 2015

Sardinie 2014

Několik fotografií z prodlouženého víkendu na Sardinii z října 2014

Řecko 2014

Fotky z dovolené z Řecka + z míst, kde jsme se cestou stavovali - Bělehrad, Skopje, Ohrid, Chalkidiki, Niš, Balaton.

Mallorca 2012

Několik fotek z prodlouženého víkendu na Mallorce z května 2012.

Makedonie - Skopje 2013

Puvodne jesm ani nic psat nechtel, prece jenom tyhlety prodlouzeny vikendy za to vetsinou nestoji.

Nicmene po nekolika hodinach stravenych ve Skopje, hlavnim meste Makedonie jsem zmenil nazor. Kdyz jsem hledal nejake info na netu, tak jsem toho moc nenasel a kdyz, tak v anglictine. Takze by se autenticke info mohlo nekomu hodit.

Albánie - země orlů 2012

ÚVOD

Uběhly tři roky od poslední expedice do Švédska a já měl opět nutkání vyrazit někam ma výzvědy. Ne na úplnou expedici, ale takové menší seznámení s nějakou krajinou, kam bychom se mohli později opět vrátit. Původně se mělo jednat o Bulharsko, či Rumunsko, nicméně byl jsem nucen splnit jeden zásadní požadavek Dády - "hlavně aby tam bylo moře".

Neapol a Pompeje 2010

Několik fotek z výletu do Neapole, Pompejí a Sorrenta z ledna 2010

Benátky 2009

Několik fotek z víkendového výletu do Itálie v srpnu 2008 - Caorle, Benátky,...

Paříž 2008

Několik fotek z našeho výletu do Paříže v prosinci 2008

Miláno 2008

Pár fotek z výletu do Milána. Letěli jsme z bratislavského letiště a po návratu jsme si udělali ještě výlet k vodnímu dílu Gabčíkovo a do maďarského městečka Györ.

Rumunsko 2009

...Po rodinné oslavě mých narozenin v Kopidlně, která byla kupodivu decentní, jsme vyrazili v 11:30 do Hořátve. Mamka nám upekla řízky, abychom byli jako správní Homolkovic ve vlaku. V 13:22 jsme nasedli do motoráku, který vyrážel směr Nymburk, tam jsme čekali asi 20 min.a pak jsme jeli do Prahy Hl. N. Odsud jme pokračovali metrem na nádraží Holešovice, kde nás čekal pěkný vyvoněný klimatizovaný rychlík s jídelním vozem, který jel z Hamburku přes Berlín, Drážďany, Prahy, Pečky (tam jsme v duchu zamávali), Brno, Bratislavu a Budapešť. Vlak byl opravdu velký luxus. Když jsme stavěli v Brně, Pepa vyběhl koupit 3 plechovky Gambinusu, aby nám to lépe ubíhalo. Do Budapeště jsme přijeli v 23:15 a v 0:13 následoval další rychlík směr Békéscaba. Rychlík už nebyl tak luxusní, ale za to skoro prázdný...

Ukrajina 2010

...Dlouho jsme s MNE přemýšleli, kam vyrazíme na dovolenou. Nakonec vyhrála Ukrajina. Sice jsem chtěl jet vlakem, ale nešel přímí autobus do Rachivu, který odjíždí v pátek v 14h ze Želivského. Měli jsme sraz v 13:30, Iva mě tam hodila z Hořátve. MNE měl jako tradičně 15 min zpoždění. Poté co jsem zjistil, že má bus WC, šel jsem nakoupit 6 Gambaču na cestu. V 13:55 jsme se nalodili a v 14:00 jsme vyrazili...

Pobaltí a skandinávie 2009

...Z Ústí vyrážíme v deset, což je sice později než bylo v plánu, ale na naše poměry docela včas. Jedeme kus Německem a pak už jenom Polskem. Jsme připraveni na hrozný stav silnic v Polsku, což se plně potvrzuje. Oproti očekávání tomu tak není po celou cestu. Poláci mají speciání značku - pozor koleje (kolainy) zpravila optimisticky doplněnou vzdáleností v jednotkách kilometrů. Optimismus vás však brzy přejde, když zjistíte, že jedna tato značka následuje další v nekonečné řadě... Jsme nadržení a proto jedeme stále dál, z čehož nás vyruší pouze zabloudění, které nás zavede přímo do centra Varšavy. Potěší nás zjištění, že parkování je po sedmé hodině zadarmo a trochu se procházíme městem. Nakonec frčíme až do 0:22 kdy se ukládáme ke spánku na benzínce. Nocleh ve felicii se ukazuje jako realizovatelný a i celkem pohodlný...

Švédskem za panem Losem 2009

...Nápad vyrazit na cestu s vozidlem, které je v naší kotlině vnímáno jako spotřební zboží (v současnosti jako vrak a bludný koráb našich silnic) v mé hlavě utkvěla po přečtení několika cestopisů Honzy Šťovíčka. Kluk, který si koupil Škodovku a procestoval s ní půl světa byl tím pravým odrazovým můstkem. Ke splnění svého snu jsem si musel projíti cesto trnitou - započalo to v roce 2003 s nápadem generálkovat nápravy a brzdy...

Amsterdam 2009

Norsko 2006

...Měli jsme možnost též zahlédnout prvního soba v Norsku. Byl šedý, docela velký a měl chlupaté parohy. Žral nějaké lišejníky (pozn. autora: dutohlávka sobí) a hejbal zadní nohou. Jinak byl k vidění i jakýsi shop se suvenýry, kde taky prodávali salám ze sobů...

Barcelona TechEd 2008

Portugalsko 2008

...Z muzea jdeme v půl jedné a míříme přes obrovský kruháč a nějakou centrální třídu do centra k moři. Po cestě vidíme, jak odněkud přijíždí lanovko-tramvaj. Vypadá dost historicky, tak se za 1,40 EURo svezeme kus nahoru...

Slovenskočesko 2008

...Vyrazili jsme teda směr Nízké Tatry. Konkrétně za Tatranskou Těpličku. Tam jsme v takovém prima zvlněném terénu nechali auto a šli na výlet neznačenou polňačkou. Nepršelo, bylo pod mrakem, sem tam jsme se občerstvili ze zásob v báglech. Padlo Lambrusco, žádný spěch, výhled na panorámata (i když z Tanapu nebylo vidět nic), nikde ani živáčka – za celou cestu ani náznak civilizace...